Kazali niepełnosprawnemu wczołgać się do samolotu

Japońskie linie lotnicze Vanilla Air przepraszają niepełnosprawnego pasażera, któremu obsługa nie chciała pomóc. Sam musiał wczołgać się po schodach na pokład samolotu.

 

„Przykro nam”

Hideto Kijima do samolotu wsiadł z pomocą przyjaciół. Ale w drodze powrotnej z wyspy Amami, pracownicy Vanilla Air poinformowali go, że ze względów bezpieczeństwa nie odleci, jeśli nie będzie mógł wspiąć się po schodach na pokład bez niczyjej pomocy.

Niektóre linie lotnicze wymagają, aby pasażerowie niepełnosprawni informowali o swojej niepełnosprawności jeszcze przed wylotem.

„Przykro nam” – teraz kierownictwo Vanilla Air przeprasza i obiecuje wprowadzenie nowych uregulowań dotyczących pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich.

To nie pierwszy taki incydent

W kwietniu, brutalne wyprowadzenie z samolotu 69-letniego pasażera Davida Dao, wywołało oburzenie na całym świecie. Rozgorzała dyskusja o tym, czy linie lotnicze miały prawo w tak skandaliczny sposób potraktować klienta.

Do zdarzenia doszło podczas lotu z Chicago do Louisville w Kentucky. Linie United Airlines potrzebowały dodatkowych miejsc dla swoich pracowników, więc komputer drogą losową wybrał czterech podróżnych, mających opuścić pokład. Jednak jeden z nich nie zgodził się na to.

Tłumaczył, że jest lekarzem i następnego dnia musi pojawić się w pracy, ponieważ ma umówionych pacjentów. Ten argument nie przemówił do policjantów oraz ochrony i został przez nich wyciągnięty siłą.

Zródło: WP.pl

SKOMENTU JTERAZ

32 Comments

  1. Dla mnie te linie nie powinny istnieć .Co z tego ,że przepraszają za takie poniżenie powinni sami się czołgać i prosić o wybaczenie.

  2. Co to za linie które nie pomagają swoim pasażerom .Przecież to dzieki takim ludziom mają pracę.Jeśli odrobine empatii to dla nich za wiele to niech rzucą pracę.

  3. Dla mnie to straszne jak doszło do tego.Przecieź personel powinien być odpowiednia przeszkolony i pomocny w każdej sytuacji , a nie patrzeć jak człowiek męczy sie i nikt mu nie pomógł.

  4. Osobiście w ciągu godziny wyrzuciłbym cały personel i nie pozwoliłbym ,aby takie osoby miały styczność z lataniem co najwyżej sprzątanie ulic .

  5. Moim zdaniem powinno się zwolnić ten personel który był w danej chwili i nie pomogli sie dostać do samolotu. Drugą rzeczą powinny być darmowe bilety doźywotnio.

  6. Jasne , że po co ppmagać kalece powinien siedzieć w domu , a nie wycieczki urządzać. Dziwię sié takiemu podejściu jak równieź trudno zrozumieć takie myślenie.

  7. Jestem wkurzona jak można tak postąpić ? Czy oni nie mają mózgu ? Oglądałam kilka filmików z tych krajów i nic już mnie nie zdziwi .

  8. Nie mogę zrozumieć takiego postępowania. Czy osoba na wózku jest tak inna od osób które potrafią samodzielnie chodzić.Ja na miejscu tego Pana złożylabym pozew o dszkodowanie za stres i poniesione z tego tytułu nieprzyjemności

  9. Nie którzy zamiast mózgu mają ziarenko piasku .Podobno miało być coraz lepiej jeśli chodzi o osoby poruszające się na wózkach i wszystkich niepełnosprawnych . Nie wiem czy tak na prawdę się coś zmieni .

  10. Mam wrażenie , że osoba na wózku, albo obojętnie z jakim schorzeniem nigdy nie będzie akceptowana przez społeczeństwo do końca . Ja bym zrobił wszystko , aby osoby odpowiedzialne za to poniosły karę nie tylko w formie zwolnienia z pracy , ale również powinny rok czasu przebywać z tym panem przez rok 24 godz na dobę . Może wtedy zrozumieliby jak się czuje taka osoba i jak czasami jest mu ciężko .

  11. Co za ludzie , że mogli postąpić w ten sposób .Jak linie lotnicze zatrudniają pracowników ? Czy są to osoby prosto z ulicy ? Wydaje mi się , że w takiej pracy powinni pracować odpowiedzialne osoby , bo mając kilkadziesiąt osób na pokładzie trzeba być nie tylko opanowanym , ale również mieć w sobie odrobinę empatii której w tym wypadku zabrakło .

  12. O jakim oni bezpieczeństwie opowiadają ? Czy oni myślą , ze ten facet mógłby w jakikolwiek sposób im zaszkodzić ? Moim zdaniem to należało do ich obowiązków pomóc wejść na pokład takiej osobie i zadbać o jego dobre samopoczucie .

  13. Dla mnie to kompletna bzdura . Dlaczego osoba niepełnosprawna zawsze musi się tłumaczyć ze swojej niepełnosprawności . Linii nie powinno obchodzić czy o jeździ na wózku czy fruwa . Jest takim samym pasażerem , bo zapłacił za bilet tylko potrzebował odrobiny pomocy .

  14. Uważają się od lepszych , a w rzeczywistości nie potrafią myśleć . Jestem ciekawa dla jakiego bezpieczeństwa nie chcieli mu pomóc .Powinni sami się przeczołgać , a dopiero proponować pasażerowi takie rozwiązanie .

  15. Szok i nie dowierzanie jak można coś takiego zrobić i nie mówię o wózku , bo to tylko nogi tej osoby , ale dlaczego dopuścił kapitan do takiej sytuacji . Moim zdaniem wszyscy powinni być zwolnieni i zapłacić kary pieniężne na poczet domów społecznych lub dla osób potrzebujących wsparcia .

  16. Powinni od razu wyrzucić te osoby z pracy i zakazać im kontaktu z większą ilością osób , bo się nie nadają do społeczeństwa .Powinni ciężko pracować po 12 godzin fizycznie i wtedy dopiero docenili by pracę a przy okazji zastanowili się nad swoim zachowaniem

  17. Jak można dopuścić do takiej sytuacji . Dlaczego ludzie tak postępują w stosunku do osób które potrzebują odrobinę pomocy , ale niestety dla osób które nie miały lub nie mają styczności z osobami niepełnosprawnymi . Powinny być jakieś szkolenia jak zachować się w takim przypadku mając osobę na wózku jak jej pomóc chociażby powinno się zapytać w jaki sposób to zrobić .

  18. .Nie rozumiem jak można dopuścić do takiej sytuacji .Nikt nie zareagował to straszne , a jeśli ten człowiek by umierał również nie byłoby reakcji ? Nie żyjemy w latach 20 lub 30 i powinniśmy bardziej dbać o siebie nawzajem , a nie tylko pilnować swojego interesu .

  19. Mam nadzieję , że osoby odpowiedzialne za taki stan poniosą jakąś naganę i pójdą na jakieś przeszkolenie jak się zachować w stosunku do osób niepełnosprawnych ruchowo .

  20. Co za debile z tych ludzi . Czy w Japonii panuje taka znieczulica i osoby niepełnosprawne są inni od zdrowych ? Słyszałam różne opinie o zwyczajach i kobietach jak są traktowane ,to nie ma co się dziwić stosunkowi do osoby niepełnosprawnej .

  21. Takie rzeczy w Japonii chyba są na porządku dziennym złe traktowanie osób niepełnosprawnych . Ja będąc na miejscu tego pana nie odpuściłabym , ale na pewno podałabym linie i osoby odpowiedzialne za taką sytuację do sądu .

  22. To jest kraj kwitnącej wiśni ? Takie kraje powinny brać przykład z Państw które są bardziej przychylne osobom niepełnosprawnym . Linie w tym wypadku powinny wypłacić wysokie odszkodowanie pasażerowi i powinien przeprosić najwyższy urzędnik linii Vanilla Air.

  23. Mam nadzieję , że te linie przestaną istnieć . Nie wyobrażam sobie sytuacji u nas gdyby tak postąpili w Polsce z niepełnosprawnym . Od jakiegoś czasu jest lepiej , ale również zdarzają się incydenty , ale związane bardzie z barierami architektonicznymi.

  24. Witam . Byłam w szoku jak czytałam ten artykuł . Zwierząt nie traktuje się w sposób zły , a co dopiero człowieka niepełnosprawnego dla mnie to nie do pomyślenia i jeśli miałabym ukarać takie osoby to na pewno skierowałabym je do osób które potrzebują opieki 24 godz na dobę .

  25. Co z tego , że przeprosili pasażera jednak uraz zawsze zostanie . Jak teraz ten pan będzie się czuł wchodząc do innego samolotu ? Ciągła obawa , że znowu coś nie tak , bo jest na wózku. My jako społeczeństwo myślące powinniśmy zawsze potępiać takie formy dyskryminacji , bo dzisiaj osoba na wózku , a jutro za szczupła lub otyła , albo o innej orientacji seksualnej .

  26. Dzień dobry . Nie rozumiem ludzi którzy z góry patrzą na osobę na wózku i pewnie myślą sobie , że są to osoby chore psychicznie . Spotkałem się z takim przypadkiem , że mój kolega tak powiedział widząc dziewczynę która się porusza na wózku . Wydaje mi się , że ich myślenie jest podobne i nie dorośli to rzeczy które powinny nikogo nie dziwić .

  27. Dla czego istnieją jeszcze tacy ludzie dla których osoba na wózku to ktoś z innej planety ? Jak dla mnie wszystkie linie lotnicze powinny być tak przeszkolone i umiejętnie rozmawiać i pomóc każdej osobie , a niepełnosprawnej w szczególności . Tylko znając życie przewoźnicy linii są skupieni raczej na dobrej formie finansowej firmy , a nie na zadowoleniu lub pomocy klientowi .

  28. Gdybym ja był właścicielem firmy od razu wszyscy pracownicy stracili by pracę . Po drugie na pewno chciałbym zadość uczynić temu panu i latałby moimi liniami za darmo dożywotnio . Przynajmniej w taki sposób przeprosiłbym za zachowanie moich byłych pracowników .

  29. Mnie ich przeprosiny nie interesowałyby za takie upokorzenie które bym przeszedł . Żądałbym od linii Vanilla Air dużego odszkodowania które nauczyłoby ich postępowania z każdym pasażerem a w szczególności niepełnosprawnym . To na pewno nauczyłoby nie tylko Vanilli Air , ale również było przestrogą dla innych przewoźników .

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*